duminică, 20 septembrie 2009

RULOURI CU SCORTISOARA



Imi place mult scortisoara si rulourile astea sunt extraordinar de bune. Sunt foarte populare in SUA , la noi mai putin insa asta se va schimba pentru ca o sa le fac foarte des de acum inainte.

Pentru coca ne trebuie asa:
  • un cub de drojdie
  • 500 grame faina
  • 50 grame zahar
  • 50 grame unt
  • 250 ml lapte
  • 1 lingurita rasa de sare
Pentru umplutura:
  • 100 grame unt
  • 3 linguri scortisoara macinata
  • 100 grame zahar tos
  • fructe uscate
Pentru glazura:
  • 125 grame crema de branza
  • 70 grame unt
  • 70 grame zahar pudra
  • esenta de vanilie
Incepem cu aluatul. Intai preparam maiaua din cateva linguri de lapte, 1 lingura zahar, drojdia si putina faina. Lasam maiaua la crescut 10-15 min . Intr-un bol incapator punem faina si formam o gaura in mijlocul ei unde adaugam maiaua, laptele caldut in care am dizolvat zaharul si sarea. Amestecm ingredientele si incepem sa framantam aluatul.
Framantam cateva min pana incorporam toata faina si apoi adaugam untul topit si continuam framantatul vreo 15-20 min ( cu cat mai mult cu atat mai bine!).
Il punem la crescut intr-un bol curat stropit cu putin ulei.
Trebuie neaparat sa-i facem si o cruciulita frumoasa asa cum facea mama si bunica pentru a creste frumos aluatul, il acoperim cu un prosop curat si il lasam sa creasca cam 40 min pana isi dubleaza volumul.

In timpul asta ne ocupam de umplutura. Untul, care trebuie sa fie la temperatura camerei il amestecam cu zaharul si scortisoara.


Fructele uscate le taiem marunt.
Aluatul a crescut frumos si il intindem pe masa de lucru incercand sa mentinem o forma dreptunghiulara.
Adaugam umplutura si o intindem pe toata suprafata .
Presaram si o mana de fructe uscate, nu prea multe pentru ca vreau ca gustul predominant sa fie cel de scortisoara.
Rulam aluatul si il taiam in rondele de aprohimativ 2 cm grosime.

Punem rulourile pe o tava tapetata cu hartie de copt si aprindem cuptorul la 200 grade celsius.
Acoperim tava cu rulouri si le mai lasam sa creasca pentru 10 min.
Le punem apoi la cuptorul incins pentru 25 min sau pana capata o culoare aurie.
Cat rulourile stau la cuptor ne ocupam de crema de branza.
Amestecam crema de branza cu zaharul pudra si cu untul si putina esenta de vanilie pana ce capata o consistenta cremoasa si dam topingl rulourilor la frigider pana ce le scoatem pe acestea de la cupor.


Dupa ce scoatem rulourile din cuptor le lasam pentru 10 min in tava si apoi punem deasupra un strat generos de crema. Sunt absolut delicioase, sper sa va placa si voua la fel de mult cum ne-au placut noua.
Si acum ceva care cu siguranta o sa va aduca zambetul pe buze. Am gasit pe net acum cateva zile niste figurine din aluat si mi s-au parut extrem de dragalase asa ca am pastrat putin aluat si am facut din el niste PORCUSORI VESELI.
Decupam din aluat niste cercuri cu un pahar si cu un dop.
Cercul mare o sa fie fata porcusorului iar cercul mic o sa fie boticul lui. In locul ochilor are niste boabe de piper iar nasul este facut din niste fire de marar.
Urechile sunt facute din cercul mic pe care il taiem in patru. Ii cocem in cuptor pana ce capata o culoare aurie si gata si porcusorii.
Numai buni pentru copii insa si pentru adulti pentru ca de fiecare data cand ma uit la ei zambesc...
Reteta a fost facuta pentru un concurs ce se desfasoara pe culinar.ro cu produse de panificatie, asta e motivul prezentei biletelului, nu aveam insa alta poza cu porcusorii si de aceea am pus-o pe asta.

13 comentarii:

dana spunea...

Ce bine arata rulourile!!..yumm ..yummy...imi aminteste de acei "melci cu nuca"..din copilarie..Bafta la concurs...sunt tare faini porcusorii...O duminica frumoasa!!

Oana spunea...

multumesc Danna!

Daniela Addario spunea...

Ce porcisori scumpi, o sa-ti fur ideea ca sigur moata mea va fi incintata sa-i rontaie. Ai la mine un premiu delicios. Pupici !

Oana spunea...

Multumesc Daniela, poti sa o furi dar sa stii ca nu e ideea mea, am vazut si eu figurinele pe net...

Carmen spunea...

Felicitari pentru cinnabon-uri, sint si imbunatatite cu fructe uscate,iar purcelusii sint deliciosi si la propriu si la figurat!O Duminica frumoasa!

Reeni spunea...

These look so delicious, Oana! Especially with the dried fruit hiding inside. I love the pigs!

Queen B. spunea...

oh my goodness, those are sooooooooooo cute !! :)

Ducesa spunea...

Foarte bun si frumos ce-ai facut, felicitari!

Nik26 spunea...

Super porcusorii! ;))
(Trebuia sa faci post separat cu ei!)

furnicuta boscodina spunea...

superbi melcii cu scortisoara, iar porcusorii sunt fenomenali, tare dulci :)

Craita spunea...

imi plac purcelusii,sunt tare dragalasi :)

Desertul din Weekend spunea...

Am facut saptamana asta si eu si au iesit delicioase. Pentru a le taia am folosit metoda cu ața. Am încercat inițial cu cuțitul însă îmitot deforma feliile, așa că am luat o ața și un doi am tăiat felii perfecte, rotunde. You should try it too ;)

Anonim spunea...

Fara ou?

 

Oana's kitchen © 2009. Template Design By: SkinCorner